Pchacze, barki, pasażerki.....

Żegluga szuwarowo-bagienna ;-)

Pirmas > Holowniki i barki holowane > Barka holowana Ż-6004 ex Ella

Barka holowana ELLA
Barka holowana , rok budowy 1929 Gdańsk . Nr rej Bg- I- 124 pierwsza nazwa VENUS, po roku 1958 ELA
dane techniczne : Lc 57,60 m
                             Bc   8,22 m
                              H    2,20 m
zanurzenie w stanie bezładunkowym 0,36 m
zanurzenie dopuszczalne  2,00 m
nośność 712 T
konstrukcja kadłuba nitowana , 6 grodzi poprzecznych, ciężar całkowity barki 148 T
W roku 1979 wycofana z eksploatacji i wykreślona z rejestru Żeglugi Bydgoskiej - 20 XI 1979 przekazana Bydgoskiemu Klubowi Motorowodnemu MORS. Po adaptacjach i konserwacji przez członków klubu służy jako siedziba i hangar dla łodzi motorowych . Miejsce cumowania Bydgoszcz - akwen Toru Regatowego w Brdyujściu .

Opis od Waldemara Danielewicza:

Barka ta pochodzi z Hamburga gdzie pływała pod nazwą "RUDOLF" i była własnością Rudolfa Labs z Hamburga. W 1920 roku Stanisław Czarnecki sprzedał swoją mniejszą barkę "IMPERATOR", Thimotheusowi Kiepe z Hamburga a sam kupił właśnie większą o nazwie "RUDOLF" od wspomnianego już Rudolfa Labs. Umowę notarialną sporządzono w Berlinie w obecności notariusza Bollerta  za kwotę 100.000 marek. Przemianowana na "ELLA". W czerwcu 1920 roku gen. ppor. mar. inż mechanik Borowski w swoim piśmie do Komisarza RP w Gdańsku informuje że nabyta barka stoi w Weissenberg [dz. Biała Góra] i żołnierze niemieccy nie chcą jej wpuścić mimo że została legalnie nabyta. Po interwencjach "Ella" przybyła do Gdańska gdzie używana była do transportów z Gdańska do Torunia. Jej ładowność określano na 647 t. W 1929 roku w stoczni Frosc w Gdańsku została przebudowana jej konstrukcja jest spawano-nitowana. Według zachowanych dokumentów miała 57,20 m długości, 8, 22 m szerokości i 2,22 m wysokości burty, przy zanurzeniu jej nośność wynosiła 723 t. [po przebudowie] Nie prawdą jest że nazywała się "Venus" tą nazwę miała barka "Ż-5004". Właścicielem opisywanej barki był Czarnecki Stanisław z Świecia i nazwał ją "ELLA". (nie "Ela" to inna barka Ż-6002). Po przejęciu środków transportu pod przymusowy zarząd państwa w 1945 roku barka trafiła w 1948 roku do Państwowej Żeglugi na Wiśle w Bydgoszczy gdzie oznaczono ją jako "Ż-6448". Nr rej.2111. Po całkowitym upaństwowieniu od 1955 roku pływała jako "Ż-6004" w Żegludze Bydgoskiej. Błedny jest numer rejestracyjny nie Bg-I-124 tylko że Bg-III-124 obowiazywał on od 1965 roku.

poprawiono i uzupełniono 2 .10. 2007
ANTRAŠTĖ  +   - 
BYLOS PAVADINIMAS  +   - 
DATA  +   - 
POZICIJA  +   - 
barki0001.JPG
Barki855 peržiūros... port Ostrołęka, rzeka Narew 27/06/2005
Na drugim planie barka z otwieranym dnem.
fot. Piotrek Zamiecki (zamek)
barki02.JPG
Barka965 peržiūros... port Ostrołęka, rzeka Narew 27/06/2005
fot. Piotrek Zamiecki (zamek)
DSC01500.JPG
402 peržiūrosNadesłał Mariusz Krajczewski, dziękuję.
DSC01540.JPG
403 peržiūrosNadesłał Mariusz Krajczewski, dziękuję.
DSC01562.JPG
416 peržiūrosNadesłał Mariusz Krajczewski, dziękuję.
DSC01563.JPG
505 peržiūrosNadesłał Mariusz Krajczewski, dziękuję.
DSC01564.JPG
674 peržiūrosNadesłał Mariusz Krajczewski, dziękuję.
DSC01565.JPG
344 peržiūrosNadesłał Mariusz Krajczewski, dziękuję.
DSC01566.JPG
373 peržiūrosNadesłał Mariusz Krajczewski, dziękuję.
DSC01568.JPG
479 peržiūrosNadesłał Mariusz Krajczewski, dziękuję.
DSC01570.JPG
623 peržiūrosNadesłał Mariusz Krajczewski, dziękuję.
DSC01572.JPG
414 peržiūrosNadesłał Mariusz Krajczewski, dziękuję.
28 bylos yra 3 puslapiuose(yje) 1