Home > Holowniki i barki holowane > H.P. Kędzierzyn |

New Content | |
NAZWA STATKU: „KĘDZIERZYN” POPRZEDNIE NAZWY: ex. „SŁAWOMIR”, ex. „ALBATROS”, ex „ELISE” lub „JENNY” TYP STATKU: HOLOWNIK PAROWY BOCZNOKOŁOWY ROK BUDOWY: 1895 STOCZNIA: Stettiner Oderwerke A.G., Stettin[Niemcy] NR. BUD.:441 lub 442 DANE TECHNICZNE: 1895 długość całkowita: nośność: t. 1960: długość całkowita: SILNIKI GŁÓWNE: 1 maszyna parowa stojąca dwucylindrowa podwójnego rozprężania prod.: Stettiner Oderwerke A.G., Stettin o mocy KOTŁY PAROWE: 1 kocioł parowy płomieniówkowy prod.: Wilke Werke, Braunschweig o ciśnieniu roboczym 13 atm. rok produkcji 1954; numery budowy : 6663. INNE DANE: materiał budowy: dno: stal; burt: stal; pokład: stal kadłub nitowany o poprzecznym systemie wiązań. napęd: dwa koła łopatkowe boczne Morgana; prędkość: PORT MACIERZYSTY: Wrocław ARMATOR: P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. NUMERY REJESTRACYJNE: 402 – [1953] RYS HISTORYCZNY Zbudowany dla Reederei Verein Schiffer, Breslau [Wrocław]. Trudno jest ustalić nazwę statku, ponieważ zbudowano dwie bliźniacze jednostki o nazwach „JENNY” i „ELISE” będzie to jedna z nich gdyż nie wiadomo, która przetrwała wojnę. W 1906 roku nasz bohater przechodzi do Schlesische Dampfer Compagnie, Breslau, a od 1917 roku w Schlesische Dampfer Compagnie - Berliner Lloyd, Berlin. Zatopiony prawdopodobnie pod koniec 1944 roku został wydobyty w 1946 roku i odbudowany. Nazwany „ALBATROS” pływał w Polskiej Żegludze na Odrze S.A., Wrocław. Od 1948 roku w Państwowej Żegludze na Odrze we Wrocławiu. Rok później zmiana nazwy na „SŁAWOMIR” przez nowego armatora, którym została Państwowa Żegluga Śródlądowa we Wrocławiu. Od 1951 roku w Przedsiębiorstwie Państwowym Żegluga na Odrze we Wrocławiu. W 1954 roku remont kapitalny oraz wymiana kotła. Od 1955 roku jako „KĘDZIERZYN”. Pływał do 1967 roku. Nie jest mi znana data złomowania. © OPRACOWAŁ: Waldemar Danielewicz Gdańsk 23 luty 2007. |
|
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
|
